maandag 4 januari 2016

Voorraad ingedoken........nieuwe cal's


Ik schreef het hier al....dit jaar wil ik zoveel mogelijk materialen uit voorraad gebruiken. Dat is niet erg want er ligt zoveel moois op m'n zolder....
Om te beginnen heb ik garen bij elkaar gezocht voor het maken van twee dekens. De combi op de eerste foto was de makkelijkste....het moet een jongensdeken worden. Daar was ik vorig jaar al aan begonnen maar ik was er toch niet helemaal tevreden over (klik) en dus  uitgehaald. Maar goed....komend weekend beginnen er twee cal's waar ik wel interesse in heb en ik denk dat een (Lossen & vasten) wel leuk is voor een stoere deken....maar ik wil eerst de beschrijvingen even bekijken, anders heb ik hiervoor nog wel een ander patroon achter de hand...


Vervolgens heb ik deze bollen erbij gepakt, ICE yarns Super baby. Lekker veel meters op een bol in lieve kleurtjes...ooit eens overgenomen van iemand.


Ondanks de vele meters op een bol zou ik hiervoor toch te kort komen voor een andere cal die me wel wat lijkt (Mix 'n Match Crochet Along)....maar gezien m'n geplande UWYH wilde ik niet zomaar garen bijkopen. Ik besloot een aantal bollen Fenna om te ruilen voor witte acryl, dat combineert wel leuk (en ik hield ook nog geld over voor de nieuwe La Maison Victor :-))))


Toch wel weer fijn, zo'n voorraadje......
Het garen ligt klaar, nu nog een paar dagen wachten tot het 8 januari is.....

10 opmerkingen:

Gerlily zei

Heerlijk hé shoppen op je eigen zolder of kamertje lol. En ook een heerlijk gevoel als er weer wat af is. Ben zelf ook blij dat ik eerst nog het e.e.a. heb afgemaakt voordat de nieuwe Cal's beginnen. Denk ook nog aan dezelfde twee als jij en hier ook nog genoeg om mee te starten met de voorraad. Mooie combi's heb je gemaakt. Heel benieuwd. Fijne week.

Doortje Dartel zei

Mooie combinaties en zo heerlijk dat het uit de voorraad kan!
Succes met de dekens!

Paulijn zei

Hoi Mariette
Leuke blog heb je en ik vind dat je een mooie steek hebt uitgezocht voor de deken.
Ik heb een vraag:
Ik heb een plotter gehad van het merk Roland, gekocht op een beurs. De software is niet meer actueel dus ik kan die niet meer gebruiken. Nu lees ik dat jij een silhouette cameo hebt. Zou je mij in het kort even willen beschrijven wat deze kan, wat de voor en nadelen zijn en wat je eventueel mist.
Zou ik heel lief vinden.
Hartelijke groet
Paula
paula@hoevevredeveld.nl

Jos van KloskaCreAtief! zei

Je slaat toch een aardig gaatje in je voorraad als je deze twee dekens af hebt.
Leuk ook hoe het ruilen om de hoek komt kijken in een UWYH jaar, haha.
Veel plezier!

Corrie zei

Wat een idee om gewoon allebei de dekens te gaan maken. Ik zit nog te verzinnen welke ik ga doen, maar allebei kan natuurlijk ook.
Je hebt leuke kleurtjes en wat zal dat lekker opruimen bij je.

Mariette zei

Hoi Paula, dank voor je leuke reactie, je hebt zelf ook een leuk blog :-) Ik zal je een mailtje sturen over de cameo, weet alleen niet of dat vanavond nog wordt, groetjes Mariette

Mariette zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Zaanse Zolder zei

ik heb nog zoveel voorraad... en toch.... kom ik altijd te kort voor nét dat ene dat ik wil maken hahaha

Dreamstuff zei

Wauw, dat is nog eens een voorraad, shoppen op eigen zolder.

Vlijtige Lies zei

Ha ha goed opgelost om wat te ruilen! Ik ben benieuwd hoe de Call dit jaar gaat worden. Ik had besloten na twee afgemaakte Call dekens( van afgelopen 2 jaar) dit jaar niet te starten,maar ja als ik dit allemaal lees...