donderdag 19 maart 2015

Tuinseizoen geopend....


Heerlijk...het kan weer: lekker in de tuin werken en dan hopelijk in de zomer genieten van een tuin vol bloemen en het een en ander aan eetbare dingen.....


Ik ben eerst maar eens begonnen met een opruimronde, alle uitgebloeide hortensiabloemen van vorig jaar heb ik verwijderd, en dat waren er veel....

 ....er zijn al een paar bolletjes die ik afgelopen najaar heb gepoot aan het bloeien, maar van de meeste bollen is alleen nog blad te zien...


....binnenkort wilde ik eens naar een tuincentrum te gaan om wat vaste plantjes erbij te kopen. Maar toen liep ik gisteren in de supermarkt hier tegenaan: dozen met elk 30 vaste planten. Met daarin ook stokrozen....waar ik overigens nooit geluk mee heb. Ik heb er al eens eerder over geschreven en ook vorig jaar is het niets geworden. Ik heb er 4 in de tuin staan, nu dan deze erbij en ik heb nog wat zaad uitgezaaid. Hopelijk kunnen de kleine plantjes dan in mei de grond in. Dan zou het toch een keer moeten lukken :-) Aan de grond kan het niet liggen want ik zie ze hier in de buurt altijd volop bloeien.
 

En er staan behoorlijk wat zaaisels in huis. Natuurlijk de bij elkaar gespaarde moestuintjes van de kinderen. Sinds gisteren heeft jongste z'n tuintje compleet. Verder veel kruiden en gisteren heb ik er nog wat slasoorten en bietjes bijgekocht. 
De dahlia's moeten nog even wachten voor ze de grond weer in mogen, dat zal wel mei worden en tegen die tijd koop ik nog een paar eenjarigen erbij.

Ik geniet alvast van het vooruitzicht op veel kleur in de tuin en zal gedurende het voorjaar en de zomer wel eens wat plaatjes laten zien......fijne dag!

5 opmerkingen:

Selma zei

Hier verzorgt mijn vriend altijd de planten op het balkon. Hij kan daar ook echt van genieten. Ik geniet vooral van de resultaten van zijn inspanningen, ik ben niet zo goed met planten haha.

Joan zei

Viooltjes altijd zo vrolijk heb ze ook de hele winter door staan ..

Tinneshobbyworld zei

Zelf heb ik niet veel planten en bloemen meer daar ik te weinig tijd heb om dit alles te onderhouden naar behoren. Maar ik mis het wel enorm. Gelukkig kan ik bij jullie komen genieten van de schitterende plaatjes binnenkort.

Fijne dag, groetjes, TInne

Vlijtige Lies zei

Heerlijk weer naar buiten!! Mooie foto's en jullie zitten niet zonder groentes(van AH) deze zomer! Werk aan de winkel. Geniet ervan.

Juffrouw Tuttebel zei

Heerlijk om weer buiten bezig te zijn, ik geniet er ook erg van, hopelijk gaan deze bollen het wel goed doen. Bij ons wil het helaas ook niet altij lukken.